3. Büyük günah işleyenin kafir olmayacağına 2. delil

Tekfir konusunun Üçüncü dersindeyiz. Konuyu hatırlatarak dersimize başlayalım:

Tekfir: Kişiyi küfre nispet etmek ve kâfir olduğunu söylemektir. Maalesef günümüzde bazı Müslümanlar, günah işleyenleri tekfir etmekte; onları kâfir olmakla itham etmektedirler. Günah işlemeyi küfür kabul eden bu zihniyete göre, büyük günah işleyen herkes kâfirdir. Hâlbuki Ehl-i sünnet itikadına göre, büyük günah işlemek kişiyi dinden çıkarmaz ve kâfir yapmaz.

Bir önceki dersimizde, bu meselenin Birinci delilini işlemiştik. Bu dersimizde, İkinci delili işleyeceğiz.

Delilimiz, Bakara suresinin 178. ayetidir. Bu ayette, Müslüman kardeşini öldüren ve kendisine kısas veya diyet gereken kimse hakkında, şöyle buyrulmuş:

فَمَنْ عُفِيَ لَهُ  Kim ki kendisi için affedildi -Yani katil için affedilirse-  مِنْ أَخِيهِ شَيْءٌ  kardeşi tarafından  bir şey -Yani katile, öldürülen kişinin velisi tarafından, diyetten bir şey affedilirse  فَاتِّبَاعٌ بِالْمَعْرُوفِ -affeden için- marufa uymak vardır.  إِلَيْهِ بِإِحْسَانٍ وَأَدَاء  -katil için de belirtilen diyeti- ihsanla ona ödemek vardır.

Bu ayette, şu kısım üzerinde durmak istiyoruz:

  فَمَنْ عُفِيَ لَهُ مِنْ أَخِيهِ شَيْءٌ  Kardeşi tarafından katil lehine bir şey affedilirse…

Ayette geçen “kardeşi” tabiriyle, maktulün velisi kastedilmiş ve maktulün velisi ile katilin kardeş olduğu beyan edilmiştir. Şimdi sorumuz şu:

– Bu ne kardeşliğidir? Maktulün velisiyle, katil arasındaki kardeşlik nedir?..

Bu kardeşlik, nesep kardeşliği değildir. Zira katille, maktulün velisi arasında, neseben bir kardeşlik yoktur. Bu kardeşlik, İslam kardeşliğidir. Cenab-ı Hak, maktulün velisinin kısastan vazgeçmesi ve diyeti hafifletmesi için, “kardeşi” tabirini kullanmış ve maktulün velisinin merhametini tahrik etmiştir.

Şimdi sorumuz şu:

– Büyük günah işlemek kişiyi dinden çıkarsaydı; maktulün velisi, katilin kardeşi olabilir miydi?

Eğer bir Müslümanı öldürmek, bu büyük günahı işlemek, kişiyi kâfir yapsaydı, Allah maktulün velisi hakkında, “onun kardeşi” der miydi?

Biz Kur’an’ın,  إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ  beyanıyla biliyoruz ki: Ancak müminler birbirinin kardeşidir.

İşte katille maktulün velisi arasında, bu kardeşliğin devam etmesi, büyük günah işlemenin kişiyi kâfir yapmadığına delildir. Eğer büyük günah kişiyi kâfir yapsaydı, onların arasında bir kardeşlikten bahsedilmezdi. Zira bir kâfirle mümin, asla kardeş olamaz.

Sözün özü: Madem Allah, öldürülen kişinin velisinin, katilin kardeşi olduğunu beyan buyurmuş ve madem bu kardeşlik, İslam kardeşliğidir; o halde adam öldürme günahı, katili küfre sokmamış ve iman dairesinden çıkarmamıştır. Bu da ispat eder ki, büyük günah işlemek kişiyi kâfir yapmaz…

Sevgili kardeşlerim, meselemizin İkinci delilini tamamladık. Bir sonraki derste, Üçüncü delili işleyeceğiz. O derste buluşuncaya kadar, Allah’a emanet olun…

(23 kez ziyaret edildi, Bugün 1 ziyaret)

İlgili Videolar

Playlists Have This Video

Yorum yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir