2. Allah’ın Hz. Meryem’e gaybı bildirmesi

“Allah gaybı kimseye bildirmez.” diyenlere cevap vermeye devam ediyoruz. Daha önceki dersimizde şöyle demiştik:

– Bir kısım sözde alimler, Allah’ın, dilediği kuluna gaybı bildireceğini inkar etmekte ve “Gaybı Allah’tan başkası bilmez.” demektedirler. Evet, “Gaybı Allah’tan başkası bilmez.” sözü haktır ve hakikattir. Lakin bunun iki manası vardır:

  1. Gaybın tamamını Allah’tan başkası bilmez.
  2. Gaybın küçük bir meselesini dahi kişi kendi başına bilemez. Ancak Allah’ın ona bildirmesiyle bilir, manasındadır.

Yine Peygamberimiz (asm)’ın “Ben gaybı bilmem.” sözü, “Gaybın tamamını bilmem. Küçük bir meselesini dahi Allah bildirmeden bilmem.” manasındadır. Yoksa “Allah bana gaybı bildirmez.” manasında değildir…

Bizler, “Gaybın bazı meselelerini insan bilebilir.” derken, “Kendi başına bilir, kendisi keşfeder.” manasında demiyoruz. Bizim sözümüzün manası şudur:

Allah gaybtan dilediği kısmı, dilediği kuluna vahiyle veya ilhamla bildirebilir.

Daha önceki dersimizde bu meselenin Birinci Delilini işlemiştik. Bu dersimizde İkinci Delili işleyeceğiz. İkinci Delilimiz, Ali İmran suresinin 45. ayetidir. Bu ayette Rabbimiz şöyle buyurmuş:

إِذْ قَالَتِ الْمَلآئِكَةُ Bir vakit melekler dediler ki   يَا مَرْيَمُ  Ey Meryem!  إِنَّ اللَّهَ يُبَشِّرُكِ بِكَلِمَةٍ مِنْهُ Şüphesiz Allah seni, katından bir kelimeyle müjdeliyor.  اِسْمُهُ الْمَسِيحُ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ Onun ismi, Meryem oğlu İsa Mesih’tir.

Şimdi bu ayet-i kerime üzerinde biraz tahlil yapalım:

Hz. Meryem için, bir evladının olması gayb mıdır, değil midir? Elbette gaybtır. Hatta gayb üstüne gaybtır. Çünkü Hz. Meryem evli değildi. Bu sebepten dolayı ayetin devamında diyor ki:

 رَبِّ أَنَّى يَكُونُ لِي وَلَدٌ وَلَمْ يَمْسَسْنِي بَشَرٌ Rabbim, benim nasıl çocuğum olacak? Bana bir beşer dokunmadı ki…

Hz. Meryem çocuğunun olacağına şaşırıyor ve inanamıyor. Demek, Hz. Meryem için çocuğunun olması gaybtan da öte, imkansız bir şey. Şimdi sorumuz şu:

– Melekler bu gaybî meseleyi Hz. Meryem’e haber vermiş mi vermemiş mi?

Ayetin beyanıyla vermiş. Hani Allah gaybı kimseye bildirmiyordu. İşte bakın, Hz. Meryem’e bildirmiş.

Şimdi, Allah’ın gaybı kimseye bildirmeyeceğini iddia eden Mustafa İslamoğlu’na, Abdülaziz Bayındır’a ve Mehmet Okuyan’a soruyorum:

– Hz. Meryem’e bir evladının olacağını bildirmek, gaybı bildirmek değil midir? Hz. İsa’nın dünyaya geleceği, gayb değil midir? Eğer gayb değilse nedir?…

Allah’ın Hz. Meryem’e gaybı bildirmesi apaçık ortada iken ve ayetle sabit iken, siz nasıl oluyor da, “Allah gaybı kimseye bildirmez, kimse gaybı bilemez.” diyorsunuz? Bilin ki, Allah’a ve Kur’an’a attığınız bu iftira cezasız kalmaz…

Sevgili kardeşlerim, bu dersimizi burada noktalayalım. Bir sonraki derste, meselemize dair Üçüncü Delili işleyeceğiz. O derste görüşünceye kadar Allah’a emanet olun…

(121 kez ziyaret edildi, Bugün 1 ziyaret)

İlgili Videolar

Playlists Have This Video

Yorum yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir